Guide
Hyresgästföreningen har flera moderna verktyg för att underlätta för dig i ditt kampanjarbete, oavsett om du är anställd eller förtroendevald. Här hittar du resurserna för hur du kommer igång och börjar kampanja.
Vad ska du göra?
Välj vilken roll du vill läsa mer om i tabbarna ovanför! 👆

Ringare
Som ringare hjälper du till i det viktiga (och roliga!) arbetet med att samtala med både befintliga och potentiella medlemmar via telefon. Till din hjälp har du ett avancerat ringverktyg som heter Phonebank.RED – ett verktyg specialutvecklat för just vår typ av organisaiton. För att komma igång med ringandet så kan du se guiden till Phonebank.RED här.

Ärendesupport
Som ärendesupport hjälper du till och svarar på både nya och befintliga användares frågor om hur ringverktyget Phonebank.RED fungerar. Se våra guider om Freshdesk för att lära dig mer om ärendehantering och Phonebank.RED för mer information om hur ringverktyget fungerar.

Ringadministratör
Ringadministratörer är experter på att skapa nya ringuppdrag och manus år sin region. De ser också statistik från ringkampanjerna och kan se kontakterna som vi samlar in. Administrationen sker från adminverktyget Toolbox.RED – sambandscentralen för flera av våra digitala verktyg.
Som ringadministratör behöver du veta hur Toolbox.RED och Phonebank.RED fungerar.

Matchare
Som matchare ser du till att olika människor kommer i kontakt med rätt person.
Som matchare behöver du veta hur Freshdesk och Toolbox.RED fungerar och ha järnkoll på nyckelpersonerna i din region.

Reg. samordnare
Våra regionala samordnare ser till att vi alla drar åt samma håll och att de bästa metoderna sprids till alla delar av organisationen.
Som regional samordnare behöver du därför veta hur alla verktyg fungerar.
Behöver du hjälp med att registrera dig eller annat tekniskt problem?
Kontakta din regionala support! Varje region har specialister som hjälper dig komma igång och svara på dina frågor om våra verktyg. För att komma i kontakt med din support så ska du skicka ett e-post till någon av adresserna nedan:
E-post för användarsupport
Våra verktyg
Phonebank.RED
Det är oslagbart med gräsrötter som samtalar med andra gräsrötter. Och med ett relevant budskap finns det ingenting som slår telemarketing – eller phone banking som det också kallas – i fråga om resurseffektivitet. Vem som helst kan, när som helst, komma igång med Phonebank.RED inom 15 minuter. Helt utan förkunskaper och oavsett storlek på organisationen.

Toolbox.RED
Hjärtat i vårt ekosystem. Det vill säga plattformen som får våra metoder och verktyg att fungera. Med Toolbox.RED hanterar vi all data som kommer in – oavsett om det är kontakter insamlade från nätet eller statistik från de aktiviteter som de andra verktygen genererar. Det är i detta system vi styr, övervakar och konfigurerar pågående kampanjer. En slags driftcentral med ett flertal olika funktioner och verktyg i ett.

Freshdesk
Ingen får någonsin glömmas bort. Därför har vi integrerat ett kraftfullt men enkelt ärendehanteringssystem kallat Freshdesk för matchning, användarsupport och brevsvar.
Med Freshdesks smarta snabbsvarsfunktioner kan du förbereda svar på vanliga frågor och det är enkelt att delegera ärenden som du själv inte kan svara på. Eftersom varje ärende är markerat med sin status ser du enkelt vilka ärenden som du behöver agera på och vilka som är lösta.
