Startsida

Efterlysning:
Goda grannar

Just nu ställer vi om hela vår organisation för att mobilisera lokala hjälpinsatser till de riskgrupper som i dagsläget inte kan leva sina liv som vanligt.

Kan du hjälpa till?

Kan du tänka dig att hjälpa med­människor i din närhet som behöver stöd? Skriv upp dig på vår volontär­lista så hör vi av oss så snart vi kan.

Hyresgästföreningen Agera är vår digitala kampanjplattform där vi bedriver opinionsbildande kampanjer. Frågor och aktiviteter som vi tycker är extra viktiga att fånga upp engagemang i och till. Syftet är helt enkelt att påverka politiken i rätt riktning för landets hyresgäster. Kraften hämtar vi från landets över tre miljoner som bor i hyresrätt.

Vill du också agera?

Skriv upp dig på vårt nyhetsbrev så berättar vi mer om hur du kan hjälpa till.

Inte medlem i Hyresgästföreningen än? Vi arbetar för allas rätt till ett bra hem, till en rimlig kostnad. Som medlem har du en stark och kunnig organisation som stöttar dig i ditt engagemang, förhandlar hyran och hjälper dig med hyresjuridisk rådgivning om det behövs.