Hyresgästföreningen Agera

En kraft för minskad segregation och ökad jämlikhet

De närmaste åren är avgörande för hur framtiden blir för Sveriges tre miljoner hyresgäster. Marknadshyror, utförsäljningar och rekordköer på bostadsmarknaden är orosmoln på horisonten. Vi kan vända utvecklingen – men då behöver vi dig!

Vill du också agera?

Skriv upp dig på vårt nyhetsbrev så berättar vi mer om hur du kan hjälpa till.

Gör skillnad där du bor – och i hela Sverige

Agera är Hyresgästföreningens plattform för digital aktivism och opinionsbildning. Här kan du som medlem och hyresgäst ta reda på mer om vilka frågor som vi prioriterar just nu. Men Agera är också din egen verktygslåda för att vara med och påverka politiken i rätt riktning. För schyssta hyror, trygga boenden och en bostadsmarknad där alla ryms. Insikten är lika enkel som självklar: Sveriges tre miljoner hyresgäster förtjänar en röst.

Marie – Tryggare tillsammans

Just nu är det mycket som står på spel för landets hyresgäster. Vår förbundsordförande Marie Linder berättar om de politiska krafter som vill göra hyresrätten mer otrygg och vad som krävs för att stoppa dem. För det är ju först när vi blir fler medlemmar, aktiva och förtroendevalda som vi kan säkra allas rätt till en trygg bostad. #tryggaretillsammans

Geplaatst door Hyresgästföreningen op Donderdag 3 september 2020